Victoria

2013-05-21 @ 07:40:37
Victoria stod på schemat idag, och jag hade ju glömt bort att det var minnes dag, detta firas här med parad och salut, och jäklar vad det small vi återkommer till det lite senare först en rolig historia.
Vi gick ut på gatan i morse och insåg att vi inte har en aning om vart vi skall gå, så jag gick in och hämtade en karta väckande upp den och stod och vred och vände, en gubbe kom ut från hostlet vi bodde på och fråga vart vi skulle, inte vet jag svarade jag någon starns att äta frukost på, jag kan visa er några ställen sa han. Så vi hängde med, mormor mer misstänksam än mig som vanligt. Men han var jätte trevlig och tog med oss på ett ställe med utsikt över hela staden, hur bra frukost som helst blev det.
Efter det gick vi utåt och tittade på paraden, efter en timme orkade jag inte stå där längre så vi rörde oss ner mot sjön igen och hamnen, där fick vi se att de skulle skjuta salut, så vi stannade och tittade, höll inte för öronen på den första och jäklar vad det small, vi stod precis under så efter det höll vi för öronen för de kvarvarande 17 skotten, bomber och kanoner var det här!
Nu är vi tillbaka till Vancouver. 
 
Här är en bild från igår.
 
Ja, sjöstjärnor kanske inte är så trevliga, ganska så slaimiga
 
bild från Victoria. 
 
Paraden
 
Bomber och kanoner var det hähärja det vara så hörs vi i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback