Flex

2014-01-17 @ 06:26:04
Det finns tydligen en gräns på hur långt min skidåkning kan gå, nådde denna idag. Nu är frågan hur långt jag kan tänja gränsen.
Vi börjar prata riktigt avancerad åkning ner i minsta detalj och muskel grupper. Min höft nöjdare på vänster sida satte idag stopp då den inte kan böja lika mycket som höger vilket ger mig osymmetriska svängar i åkningen. Tänk er känslan av att stretcha, det går till en viss gräns sedan gör det ont, men med hjälp ut av trycket jag bygger upp i skidorna kan jag töja över smärt gränsen sedan tog det tvärnit, precis som en dörr som slår i en vägg när man öppnar den, det gick inte att slå dörren igenom väggen.
Så hur skall jag nu få dörren igenom väggen?
Hem och stretcha och mycket riktigt har jag betydligt mer rörlighet i höger än vänster. Så nu får jag försöka flytta stoppet i höften lite för varje dag så hoppas jag kunna få till mina korta svängar lite mera jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback