Random pics

2012-07-30 @ 05:43:55
Min nya kompis på jobbet

det regnar här också

Om ni aldrig sett en rosa häst här dår ni en, detta är en välldigt speciell kille som heter Strawberry, kan inte trava normalt utan det är ben över allt.

Så här ser det ut om du laddar ner en app till telefonen med häst gnägg.

Adrian :)

Tältning

Merling

tre generationers 5or

Två snygga killar som provade grimmorna jag gjorde idag, Pilgrim och Capten.

roady bilder

2012-07-28 @ 07:01:03
glömde ju lite bilder på mig, jag var ju factiskt med på resan

roady bilder 2

2012-07-28 @ 06:31:24

roady bilder

2012-07-28 @ 06:10:38
Här kommer de bästa bilderna, helt oredigerade några är beskurna lite, bla blden på örnen, men björnbilderna är full storlek,

Castle mountain

Mistaya cynion

Bear

Athabaska fals

Kommer inte ihåg namnet på denna cynion

Inte alla som får använda en regnbåge som bakrund

Maligne Lake

Eagel

Katlyn

Jamie and Phill
Lake jag inte kommer ihåg namnet på

Pyramid Lake

8 bilder laddade inte upp så de kommer en annan dag

Roady to Jasper

2012-07-27 @ 07:07:44
Stor tripp till Jasper med 770km körning, megastora vattenfall, stora glaciärer, helt otroliga sjöar och 5 björnar. Det var Banff till Jasper i kort samandrag.
Banff till Jasper är en av värdens toppklassade ställar att köra igenom, nu förstår jag varför.
I går packade vi in oss 5 st i en hyrbil tillsamans med en gypsyguide, vilket är som en gps men ger ingen direktion utan berättar vad du ser och lite historia mycket bra guid för $50. Vi hade en plan vart vi skulle stanna så sträckorna att köra blev inte jätte långa. Så först av allt kör vi igenom rocky mountain vilket är en helt otrolig utsikt, vägen är välldigt enkel att köra inte så många ställen att ta fel på det är en väg rakt på. Efter vägen finns det ett par hundra stopp att se. Enkelt att bara svänga av på en parkerings ficka var som, och cirka 1-2 minpromenad absolut inte mer så har du den mest otroliga utsikt för antingen ett vattenfall eller en sjö. det mesta vi fick gå var 10 min. Sedan kan man välja att hika runt lite så 20 min på varje ställe är nog att räkna med, men det är det värt.
Så allt som fins att se är direkt efter vägen, inga små avtagsvägar med grus inte. Och en annan sak är att inget är planerat, helt naturliga vatten resoarer och vattenfall.
Sedan till slut kom vi upp till Jasper, checkade in på ett hotell och hade middag.
Dag 2 började vi med att köra runt i Jasper till ca kl 3 hade en hel del stop här som vi ville göra. Sedan blev det mest köra då vi såg det mesta på vägen upp. Men vi hade tre stopp kvar att göra, ett var colombia icefild, där de kör upp på en glaciär och låter dig gå runt, tog med oss en flaska som jag fylde med glaciärs vatten bättre kan det inte bli.
Sedan var det raka vägen hem, ca 2,5 timmes körning non stop, med regn. Tur att vi hade bil lekar att leka :)
Så måste ju också nämna vad detta kostade, allt som allt med mat, hotell, gypsyguide, bil, bensin och så vidare $140 var dvs 950kr inte illa va? för en lifstids erfarenhet.
Det kommer självklart bilder till detta men har runt 650 st att gå igenom just nu.

Camping tur

2012-07-24 @ 16:30:41
Kom precis hem från våran lilla kampingtur. Åkte ut till two jack lake efter jobbet igår för att tälta, och tillbaka nu på morgonen för att gå till jobbet igen.
Regnade under natten lite kyligt, men riktigt mysigt. Kommer lite bilder en annan dag eller i kväll.

Inte mycket

2012-07-22 @ 15:50:48
Ja just nu händer inte mycket, får väll skriva några rader att jag faktiskt lever. Var på bio i tisdags, ja det var ju ett tag sedan men är nog det ända som har hänt. Vi var och såg Ted hur rolig som helst. Nee nu skall jag göra mig redo för jobbet.

Ridtur

2012-07-17 @ 04:13:25
Har haft min sista lediga dag på ett tag, då pratar vi typ 2 veckor nu. Hur som började morgonen med en tour med discovery Banff, tog oss runt hela banff och ut till lake minowanka, kommer bilder från den en annan dag. Sedan blev det en ridtur med Hannha, en ut av guiderna, hon jobbade också på Norquay i vintras i köket.

Provade ny ponny idag, detta är Champ, då Info börjar bli lite tunn runt magen, men  tycker fortfarande bättre om Info även fast han galoperar lite snet lyssnar han bättre, denna blev välldigt stark när vi galoperade och försökte bromsa, dvs lång bromssträcka.

Dagens inköp!

2012-07-17 @ 04:04:28
Blev ju några inköp på Calgary stampede, och sedan en födelsedags present från tjejerna i stallet som jag nu har satt in ett foto i.

En egen hatt har nu införskaffats, från $200 till $30 pga att bandet runt om var trasigt nu har jag limmat det.

Ett beltbuckel, och nu har jag även skaffat ett belte till det.

Och här är födelsedags presenten från stallet :)

Calgary Stampede 100 years

2012-07-15 @ 21:27:30
okej här kommer mer bilder från Calgary stampede. Vi började dagen runt 8 tiden med en biltur in till calgary tar ca 1,5 timme. Var där vid halv elva och inte mycket på gick då, men allt drog i gång kl 11.  Tog en tur runt området  och tittade på all djur, sedan var det rodeo dax, 3 timmar utan att blinka, hur underhållande som helst.
Efter rodeon, gick vi och tittde på en trollkar, och sedan var det en conser med carly rae jepsen och för er som inte vet vem det är så är det radioplågan med her is my number so call me. Hon var inge bra alls live och det ända folk ville höra var den enda sången. Sedan var det avslutning med fyverkerier över hela parken.

Calgary Stampede

2012-07-14 @ 07:25:39
Så i går var vi på Calgary stampede, berättar mer en annan dag men här kommer lite bilder i alla fall.

Måste säga att detta är en av de bästa showrna jag sett, scru globen, detta är acction.

Tre timmar utan att blinka

Ridning

2012-07-12 @ 05:41:10
Hej på er.
Var ett tag sedan sist, anar att många kommer in i semestertider nu, inte jag inte. Alla andra på semester kommer hit och vi jobbar extra hårt. Blir långa dagar och mycket stress då allt händer på en gång och stora grupper. Men har varit ledig idag, har varit ute och ridit i 5 timmar har alldrig varit ute så länge på en häst förut. Något annat jag alldrig fått chans att göra är att galoper fullt ut och bara gasa, sjukt kul. Men mesta dels av turen skrittade vi.
Vi kom nästan ända upp till våran backcountry lodge, men vände innan då vi hade varit ute rätt länge och ingen av oss viste hur långt det var kvar, men pratade med en ut av backcountry guiderna när vi kom tillbaka och vi var bara 15 min ifrån. Hur som hade en bra dag och vi stannade vid floden för att låta hästarna drica vatten och vi fyllde våra vattenflaskor också.
Oj vilka stora bilder det blev idag, blogg sidan ser ny ut måste lista ut hur alla nya funktioner funkar.

Info är min ädla springar, andra gången jag hade honom och är den ända som jag facktiskt har galoperat på längre sträckor.

Chris var den jag var ute med idag, han hade en ledig dag.
Info, tillbaka hemma.
Och så här ser han ut :)

411, måste ju berätta varför han heter Info, alla våra hästar är bränmärkta Info med 411, vilket i Canada är en numeruplysning med namn Information call, typ som våran 118 100.