Mirror lake, Yosemite

2013-05-08 @ 08:07:00
Nu har vi tagit oss tillbaka till san fran, eller ja i alla fall om ni kan läsa det här inlägget, för just nu sitter vi på bussen på väg tillbaka. 
Hur som innan vi satte oss på bussen idag hann vi med en lättare hike på 2,5 timmar. Vi tog oss till mirror lake, detta tog oss lite längre än det skulle då vi gick vilse först. Ja hur man kan gå vilse här är en fråga men jag lyckades. Vi gick på en liten trevlig stig efter bäcken, den blev mindre och mindre, till slut hoppade vi över fallna träd och genom snår, med mormor tätt bakom hänger på med bara lite protest men tar sig fram hon med ända tills vi stöter på något som skulle kunna vara en björn skit (det var det inte), hur som då vände hon och plötsligt fanns det en dubbel så snabb växel i tanten som tog sig till baka från där vi var på halva tiden. 
Nu har vi iallafall lämnat Yosemite, inte bara har vi sett det, vi har upplevt det.
Hur som det här var mer text än jag brukar skriva, här kommer bilder från dagens äventyr.
 
Mirror lake, det var strax efter här vi gick vilse
 
Lavin med snö är en sak lavin med stenar har det varit här
 
 
Lover yosemite falls, det här var bara 15min från bussen. 
 
I morgon bär det av igen, vi skall inte stanna i san fran mer än över natten. Jag skall ge er en hint av vad vi skall göra i morgon och det är hyr bil och karta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback