Molly 5år

2013-07-24 @ 00:08:36
Nu är det illa, har haft 5 åringar lite för länge tror jag, behöver ha tillbaka min skolgrupper ett tag innan jag går baklänges i åldring.
Hur som när det kommer till småttingar måste man tänka som en för att hålla de underhållna. Att förklara hur skidorna funkar i term av de 5 komponenterna funkar inte, detta funkar ju inte ens på vuxna, att leka en lek som leder till de 5 komponentens är mycket bättre. Tillexempel att vara zombis för att få upp armarna och komma längre fram i pjäxan, eller varför inte grizly björnar funkar bra och hela berget vänder sig om när det kommer ner 10 ungar skrikandes och vrålandes som grizly björnar.
En anan rolig övning är att försöka ha sönder spännena på pjäxan eller varför inte göra sylt, jordgubbar fram i pjäxan och mosa dem till sylt, detta funkar super för balans övning.
Sen har vi ju den långa liften, det är jobbigt när det är pinsamt tyst så frågor funkar alltid som, skulle du hellre ha en drake som husdjur eller vara en drake? Detta är nog min favoritfråga för följdfrågan blir alltid vad skulle du göra om du hade/var en drake? Och svaren är alltid roliga, fantasin tar aldrig slut. När man tror man har det knasigaste någonsin som en idé lägg på lite till och det blir ännu bättre, varför inte ha ett hus så stort att det skulle täcka hela skid orten, vad skulle du då ha i dit hus? Eller om du hade en miljon kr gör detta till alla pengar i värden vad skulle du göra då?
Så går det runt runt hela dagen, känns inte som jag behöver använda huvudet allt för mycket saker bara kommer, så som om de har en favorit figur se till att detta kan bli en lek, få dem att komma upp med idén och sen barns mycket roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback