Hjälm princip

2013-07-14 @ 04:29:30
Jag har alltid haft som princip att ha hjälm på både under lektion och när jag själv åker. i Hemlock är detta inget val under lektioner, alla skall ha hjälm. På Norquay var det valfritt men de föredrog om du inte hade en med motiveringen att hjälm och googles skrämmer barnen mer då du inte kan se ansiktet. Jag håller inte med om detta, jag tycker att man skall föredra med gått exempel och ha hjälm. 
Och nu här då i Perisher det är valfritt och detta har räddat mig en gång då jag inte kunde hitta hjälmen men fortfarande kunde ha min lektion. Men en varm dag här när svetten rinner ner för näsan för att det är för varmt har jag god lust bryta mina principer att ha hjälm under lektioner då jag bara är på nybörjar området. Men med tanke på standarden på folks skidåkning här är chansen rätt stor att någon kommer flygandes ner för backen och inte vet hur man stannar. även barn är kreativa när de vill ha uppmärksamhet har fått några skidor och stavar i huvudet så långt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback