Adaptive

2013-08-12 @ 08:25:49
Träning i torsdags hade tema med three treck, så en skida och två hjälpskidor. Detta för de som bara har ett ben. Det som var svårast med detta var att stå på ett ben i två timmar, och då bytte vi ändå ben lite då och då för att få känna på båda benen. Tror att jag klarade ett ben som mest 8 min innan jag måste sätta ner foten igen.
En svår grej med den här typen av träning är att sätta sig in i någons situation och inte använda de muskler jag redan har. Det är så ingått i huvudet och muskel minnet hur saker skall bli gjorda så det är svårt att helt slappna av och komma till en lösning och ett svar på uppgifterna vi får.
Uppgiften vi oftast får är att hitta en steg för steg metod hur man skall lära ut allt detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback