Guid

2012-06-05 @ 02:39:44
Blev trots allt en intresant dag på jobbet. Trots att vi inte började för än kl 2.
Skulle träna Matt idag på den andra destinitionen, har som sagt två utgångspunkter för trailrides, den ena så kallat Barn vilket är stallet och den andra är Corrall som är vid slottet, så jag har bara varit på Corrall och nu skall vi börja rotera lite.
Så kom up där, förklarade allt och så satte vi igång och stjuta. Efter två turer frågade de om jag ville vara back guide vilket jag inte säger nej till så länge Matt var ok att stjuta och det var han. Så fick välja häst och valde självklart Yuma, som inte var riktigt med på notorna då han var tvungen att börja arbeta. Så back guide är igentligen bara den som rider sist och samlar ihop flocken med en enkel beskrivning. stannar i mitten av gator och floden för att blocka trafick och se till att ingen åker för mycket i strömen. Måste säga att det var riktigt roligt.
Sedan fick jag hjälpa till att rida tillbaka hästarna igen, vilket är riktigt coolt. Fick at Sailer, en av gäst hästarna, han blev riktigt på tårna näg jag och Candis tog en annan väg jämfört med de andra hästarna. Skoj
Så efter det skall vi nu ut för en cyckeltur uppe på tunelmountain.
Kommer bilder en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback