Skiing

2012-01-17 @ 03:17:34
Så har den senaste veckan varit upptagen med att prakticera min skidåkning. Varför då kan man undra?
Jo har nämligen blivit satt på att vara skid instruktör på lördagar.
Så på lördagar har vi program i sju veckor. 400 ungar på en och samma dag och ut över detta säljer vanliga lektioner extra bra. Och skidlektioner är mer populära än snowboardlektioner. Så har pluggat både teori och progression, så väl som jag har varit ute och åkt själv också.
Så programmen består ut av allt från 3 åringar upp till 15åringar, nivåerna är allt från aldrig ståt på skidor till att åka dubbelsvart och park. Och allt mellan 1 timme till fulldags lektioner. Så 400 ungar 70 instruktörer.
Min grupp är 4 åringar som alldrigt åkt förut och bara en timme lång. Så slutade med att jag fick massa privatlektioner på skidor skall nämnas. Och här kommer det roliga:
Vi har något som heter förfrågan, detta inebär att instruktören förmodligen sålt lektionen och får då 10% av vad kunden betalar, min första dag på skidor jag jag får en förfrågan, men detta inte ut av någon som jag haft utan av en som sett min lektion, gick in och sa den instruktören vill jag ha. Haha de skall bara veta att jag inte har min licens för skidor.
Men med denna förfrågan blev jag utsedd till dagens vinnare och imponerade på många :D så cooolt





Ha det bra //Molly

Kommentarer
Postat av: Mz

Tummen upp för dig!

2012-01-19 @ 22:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback