Beer fines

2012-01-03 @ 01:51:40

Ski School Beer Fines:
1. If you fall over in uniform on a lesson    $1 
2. If you yard sale $2
3. If Gord makes you shave after morning meeting $1
4. If you forget your staff pass or Name Tag  50 cents
5. Sending a schedule email with the schedule unattached $1
6. Leaving the tables a mess $1
7. Embarrassing Ski School – Gord’s Rules Apply $5
8. Losing any client on a lesson  $1
9. Swearing at the Desk $10 + Tim Bits for Gord  
10. Mid Station Catastrophes - Bent poles, getting off at the wrong station $1
Fines need to be paid on the 1st of every month at the desk!


Så vad är detta då och varför idag?
Första svaret är att det är snow schools beer fines, varje gång något av åvan inträffar betalar vi summan som står efter.
Så började året med att få $7 beer fines, 2xpunkt ett och en för punkt 7. Embarrassing Ski School, vad hände där?
Jo skulle hjälpa till med en skid lektion, så först av allt hade jag nya snowboarduniformen på skidor bara det var lite på gränsen redan till en beer fine, men värre skulle det bli. Åkte ner till sitt liften och sätter oss ner, halvägs upp säger jag till Fredd, den andra instruktören, jag sitter fast, vad menar du? fick jag till svar, jag sitter fast vi måste stanna liften på toppen, och Fredd kommer upp med komentaren men hur? och vi har inget stopp teken för liften bara sakta ner tecken. Så vad som hänt är att minna byxor fastnat mellan sätet och liftramen, då vi satte oss ner lyfte sätet lite i framkant och mina byxor fastnade under. Nya byxor och jag ville inte riskera att ha sönder dem genom att slita loss dem. Så liften stanna på toppen och jag kom loss. Lite halvt generad över att detta var med två av våra elever också.

//Molly

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback