Alpine responsibility code

2012-01-30 @ 07:39:30

Detta är något vi skall kunna utan till. För att vara riktigt ärlig är jag ganska så kass på det, men om man läser det så gäller det egentligen bara sunt förnuft och det tycker jag nog att jag har ändå.
Men när man spenderar ca halva dagen på liften med barn i åldern 11-12 år blir lekar tråkiga efter ett tag. Så kom på idén att gå igenom säkerhet idag och se vad de kunde komma på. Imponerade på mig själv hur bra jag facktiskt kunde denna gula skylt. Så hur gör man detta roligt? först går man igenom alla punkter, TRÅKIGT jag vet... sedan räknar man hur många skylltar man kan se på en dag. Och till sist för hör... ohhh nu blir det spännande, alla måste säga minst en punkt var och klarar man det får man en swedish berry detta ett intressant fenomen som vi kan återkomma till några rader ner. Självklart får man hjälpa till med ledtrådar så att alla klarar det. Och på detta viset har vi nu lärt oss något välldigt nyttigt på ett ganska så roligt sätt.
Så det här med Swedish berrys, vet egentligen inte ens om vi har de hemma, det är inte riktigt gelehallon men någon typ av de, har inget socker utanpå och ser mer ut som ett hallon hmmm... skulle kunna tänka mig att det är från tuttifrutti blandningen, hur som är det rätt skoj att kunna säga swedish berrys bara för att jag är svensk, lite svensk måste man ju få vara och speciellt i den uniformen som jag har.

Så för er som håller er i fjältrackterna här kommer en utmaning... se hur många sådana här skylltar ni kan hitta på en dag.


Ett tips är pistkartor, värmestugan och toaletten.
För all del fins det någon bättre ställe en toaletten att sätta upp en sådan här skylt på haha... tyckte den var smart hihihi
 så det var dagens vetande god natt
//Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback