Kicking Horse

2012-02-29 @ 01:56:55

I går äntligen fick jag åka till Kicking Horse, har väntat typ ett år på att få åka till detta puder paradis. Och mycket riktigt, 28 cm de senaste tre dagarna ver tillräkligt för en helt otrolig dag. Fick inga fräsha tracks men va gör det när det är mjukt och fluffigt under fötterna.
Åktetillsammans med Hannha från Norquay, bar av kl 8:30 framme vid 10:30. Och jag tittade på vädret innan vi åkte från -9 till -23 med nu varande temp på -15 så på med extra lagret och ner med extra kläder i väskan, så har man fått lära sig. Kommer di och det är -10 smälter bort i alla mina lager av kläder, då det inte är helt smärtfritt att åka, vi kör på ganska så hårt. 
Men Kicking Horse i sig då, jag kan beskriva det i två ord, långa backar och bara dubbel svart. Var imprensip väggar att åka på, och jag har inge större problem med brant längre vad som skrämmer mig är dropp in, första jag gjorde innan jag viste hur snön var och så, var att hasa mig ut över kanten sittande med fötterna hängande ner och sedan häva mig ner, bara en meters dropp blev ca 10 cm istället. Det var allt från 1m dropp in till 3m vi försökte hitta de små...


Övre delen av pist kartan, svart, svart och mera svart...








coolt eller? och titta på all snö under som vi fick köra i


Och jag som försökte köra trä rail, total fail, kom en tredjedel, beror på två saker, första take of till den var fruktansvärd, sne och brant, andra I am a chicken.

Stairway to heaven...


...en dag som denna kan man väll säga att det var Stairway to heaven.


Första.


Titta på den kamen bakom Hannha, vi valde att gå lite längre än den toppen vi valde att droppa in framför stenarana som man ser lite längre bort.




Vägg två, gäller att ha tungan rätt i mun när man åker här innge rum för misstag.


Vet inte om det var skicklighet eller tur men lyckades rädda några små misstag tre gånger i går.

//Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback