Day of

2012-02-22 @ 05:01:27

Förra onsdagen hade jag äntligen en riktigt ledig dag och med det menar jag att jag inte åkte någon bräda alls.
I stället blev det en trevlig promenad på isen tilsammans med Rob, Jamie och Robs flick vän som var här för en vecka. Åkte till lake Minowanka som är ca 20 min utanför Banff. Kan säga att det var en minst sagt intressant upplevelse att gå på is med tre engels män, som alldrig gåt på is förut. Först av allt är det en ganska stor sjö som är placerad mellan bergen så när det kommer whomps, ni vet ljudet från vattnet under, stannade de stela som pinnar. Sedan hittade vi luftbubblor vilket ser grymnt coolt ut, ser ut som rymden. Så de satt ner och började skrapa isen från snö, hihi. Sedan på väg tillbaka kom det en spricka, och det känndes som det kom under fötterna på oss tror dock inte att det var riktigt så illa, men hur som så kiklade det lite under fötterna. Jamie blir riktigt nervös och börjar gå fortare. Haha...
Sedan åkte vi till Jonston cynion ice walk, vilket jag gjorde förra året också och fortfarende lika fachinerande.






Jamie


Jag så klart


Kirsty and Rob

//Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback