Sweep

2012-12-19 @ 05:56:38
Lördag, och jag har haft min först lektion för sesongen, känndes ruskigt bra att få lära ut igen, så grymnt roligt.
Men något som jag alldrig har gjort förut som vi måste göra varje kväll vid stängning är sweep, detta är presic som det låter, vi skall sopa berget på folk.
Så kl tio över fyra får vi ta liften upp med panlampor runt skallen för att solen håller på att gå ner. Kallt som tusan står vi på toppen och får en backe tilldelad. Vi skall sedan åka inte bara i backen utan of pistområderna runt om den och skrika att berget är stängt och se om jag får någon respond från någon. Detta skall ta ca 15 min ner så det är inget race direkt. Kanske inte det roligast jobet då det är mörkt och man inte ser mycket. Ända bra är att när vi åker liften upp så är det solnedgång, helt oslagbart vackert.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback