First day up the hill

2011-11-22 @ 03:10:53

Äntligen tillbaka på brädan. Första dagen idag=trött, slutkörd, ont, smärta men vad gör det, så grymnt skoj. Snön är ok, självklart behövs det mer men det är ju bara november, så det kommer.
Största problemet idag blev kalla fötter, och då menar jag det ordagrant. Började med fårskinns sulor och ett par tjocka strumpor, funkade inte alls, svinkallt verkligen. Så fick köpa mig ett par värmesulor sådana man har en dag. Detta kan varmnt rekomenderas, de funkar verkligen. Men för min del måste jag hitta en bättre lösning, då det kommer bli välldigt kostsamnt med en gångs sulor varje dag.
Så här är ett ut av problemen med kalla fötter och förmodligen det största, om jag snörar dojorna för hårt blir det blodstopp i föterna och där av kallt, men om jag låter de vara lösa blir prestationen av åkningen inte lika bra. Och i detta fall funkar inte Svenskarnas lagom, kan lixom inte snöra lagom för en lagom prestation och lagom varma fötter, jag måste ha bra prestation och helt varma fötter. Så den som kan hjälpa mig med en lösning på detta är guld värd. Men i morgon provar jag en ny variant så får vi se vad som händer.


Här är ett glatt gäng som jag har åkt med idag. De två till höger är Nick och Rachel, de jobbar fortfarande på mitt gamla jobb.


Och här är Neil också från Aspen




Lite trött men ändå glad.

//Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback