Jobb

2010-09-06 @ 23:39:40
Hej på er!
Lat som vanligt på det här med bloggandet. Men här kommer iallafall ett inlägg.
Har ju inte hänt så mycket här på senaste tiden och inte kommer det heller då jag spenderar större delen av min vakna tid på soffan, en riktig soffpotaatis kan man säga. Detta dock inte helt utan orsak, då jag har stukat foten och bytt jobb från housekeeping till värdelös.
Så jag har ju inte berättat så mycket om jobbet så kan ju ta det nu när jag inte har något bättre att skriva om. Så det jag gör sex dagar i veckan är att jobba som Housekeeping dvs städare. Så städa rum är mitt jobb. Kan säga att det är ganska tungt, ni som har stalltjänst vet hur det känns i kroppen effteråt, ganska så trött. Kanske ändå lite lättare än en stalltjänst men effter en vecka är man ganska så trött.
Men effter som jag nu bytt jobb till värdelös jobbar jag i köket ca 8-11, stryker örngott till lunch och viker handdukar, efter lunch paketerar jag glas, och typ klistrar lappar på de nya handukarna.
Så där fick ni lite av vad jag spenderar större delen av tiden på här, trots det har vi tid över för att hitta på något under kvällarna och lediga dagar. Finns så mycket mer jag vill göra, men tiden rinner ut då sommaren är över här.

Så ha det bra till nästa gång jag skriver och hör av er om ni har tid.
//Molly

Kommentarer
Postat av: Mz

Aj, vad har du hittat på för att få ond fot? Nästa nyfikna fråga är varför "värdelös"? Låter som om dom arb.uppg är lika viktiga som att städa. Kram

2010-09-07 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback