IKEA

2010-11-30 @ 05:03:28
Hej på er!
Ett tag sedan jag skrev här. Men det här med Sverige då, de första månaderna då jag kom var det ingen som viste var Sverige var eller att det existerade. Om jag sa Sweden trode alla att jag var från Switzerland, efter mycket argumenterande och förklarande vad Sverige var och att det är betydligt större än Schweiz så vet de nu bättre, men det är fortfarande ett land i Europa inte mer än så.
Så när jag pratar engelska blir jag tagen för att vara från Tyskland, tydligen liknande uttal, mn inte om du frågar mig.
Så på frågan vad är Svenskt är det alltid, IKEA och Volvo som folk vet v ad det är. Och det här fenomenet IKEA har imponerat många. Oavsett vilket landman kommer ifrån, och då har jag snart mött hela världen, får jag alltid svaret att man kan spendera en hel dag på IKEA, så billigt och så mycket att titta på.
Även på jobbet blir jag påmind av Sverige då de flesta av muggarna är från IKEA, och en del av inredningen också för den delen.
Men trots det får jag mer hemmakänsla varje gång det kör för bi en Volvo på gatan och detta är då inte var 10 sekund som det är hemma, nee det är nog mer en gång i vecka. Och jag saknar verkligen att köra våran volvo. Saknar den friheten.

//Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback