Trail Biking

2010-07-11 @ 04:24:02
Hej, det var ett tag sedan nu.
Har varit lite lat med uppdateringarna här nu, därför tänkte jag försöka göra två inlägg idag istället.
Så under förra veckan då jag var ledig hade jag ett äventyr tillsammans med Jess. Vi började morgonen riktigt bra genom att ta oss en frukost nere i downtown.
Sedan hyrde vi cyklar, planen var att köra 6 km i skogen, vi har en slinga som går runt floden. Men när vi kom till vändpunkten tyckte jag att vi hade varit ute så kort tid så vi fortsatte en liten bit till, sedan undrade vi vad som var rnt nästa sväng, nästa bake och sedan var nässta skylt var. Vi fan tillslut en skyllt efter 10 km, och konstaterade att vi hade 20 km till Canmore, vilket vi valde att åka till. Så 30 km skog blev det, och en hel del adrenalin i nerförsbakarna och en del svordommar i uppförsbackarna. Men efter några timmar var vi framme. Vi kom till övre delan av Canmore och en vatten resoir. Så efter att ha stannat för lite fotografering hade vi 30 min nerfösbacke. Hur kul som helst.
Så ett välförtjänt stopp på Tim Horton för lite lunch, en munk och snabb fika med Erica, som är en av Mikas kompisar oc jobbar där.
Sedan valde vi motorvägen hem och till slut hittade vi en cykelväg.
Resultatet av denna dag då, 60 km, 6,5 timme på cykel med raster, ont i baken i tre dagar, och en svullen handled på grund av allt bromsande.
Men nu får det vara nog med text här kommer lite bilder istället.


Så efter som jag inte tog några bilder med telefonen kommer de riktiga bilderna istället.
Cyklarna vi hyrde var ass bra, vill helst köpa den. (det var jag som hade hjälmen)


Detta var vad vi fann...




Canmore är ganska lika Banff, skillnaden är att det inte är lika turistigt i downtown.


Lite bergsgetter fick vi syn på och även någon form av rådjur. Ingen björn, tur var väll det, vi var lite rädda för att möta en skogen.


Denna var cool, men tyvärr fångad jag ingen bättre bild än denna, inte med kameran i alla fall.

Så det var allt från denna dag, nästa inlägg kommer snart (det spelar inte er så stor roll då båda inläggen är uppe då ni vaknar)

På åter seend Molly

Kommentarer
Postat av: Lauritsolivia

Thanks for the information

2011-05-09 @ 12:53:46
URL: http://lauritsolivia.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback