Regn regn regn

2010-07-06 @ 06:14:40
Japp här regnar det fortfarande. Skall bli bättre väder i morgon. Hoppas verkligen på det då jag har min lediga dag. Jag och Jessica skall gå och ät frukost på något café, vi får väll se vad det är. Sedan skall vi hyra cyklar igen och köra mountainbike.
När man inte tror att det kan bli mer jobb kommer det mer. Igår jobbade jag med Lisa, vi hade 12 chekout och 6 stayover. Idag jobbade jag på egenhand pga att vi är för få anstälda och flera av dem var lediga, så idag hade jag 11 chekout och 9 stayover. Glad att jag slapp göra sängarna, hårt arbete och det tar tid, så det hade jag vår chef till. Enda fördelen med att jobba själv är att man får behålla driksen själv, fick ganska mycket idag, 16$ och en godis. Men fick nog de värsta stayover rummen på hela hotellet, grejer över allt, inte så himmla lätt att städa då.
Men efter jobbet idag tog vi en sväng ner till down town, bestående av två gator, Banff avenue och Bear Street. Banff avenue är bestående av alla sorters butiker men de flesta är gift shop med en massa onödiga saker. Köpte mig en riktigt turistig tröja som det står Banff Canada på.
I morgon kommer även en ny tjej till huset, fransk canadensare, de sa att hon inte var så bra på engelska så då är vi tre i huset med dålig engelska, det är inte lätt kan jag säga. Lisa, Jessie och Jessica förstår det mesta av vad jag säger medans jag och Mika kanappt förstår varandra alls.
Men nog snakat fr i dag ni skall få en regnig bild här i från som jag tog i förgår med mobilden.



Allt jag har att bjuda på idag, mer imorgon för hoppningsvis.

//Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback