Ledig

2010-07-13 @ 00:55:46
Så har ytterligare en vecka gått. Och i dag är det precis en månad sedan jag kom till Banff. Den tiden måste jag säga har gått alldeles för fort, om det fortsätter så här är jag snart hemma igen och det vore ju synd efter som jag trivs välldigt bra här.
Men har hafft ledigt idag, började dagen med att till laga en stor frukost som jag delade med Jessie som inte börjar jobba för en tre. Sedan gick vi och padlade lite kanot, riktigt fin utsikt med bergen och de mörka molnen och spöregnet. Men inte lika roligt då regnet närmade sig med en välldans fart. Sedan har jag inte gkort så mycket mer, oj förresten, jag har faktiskt tvättat mina jobb byxor, borde göras varje dag, men har inte riktigt tid med det. Men i lördags fick jag den stora äran att börja dagen med återvinning, dvs sortera burkar och flaskor. Och här är de mer noga än hemma, det är efter storlek, färg och material, så typ 15 olika sorter, och efter det stinker man öl resten av dagen, inte trevligt. Men pengarna går till olika evenemang för de anställda te x våra söndags frukostar. Och när vi ändå är inne på återviningen så kan jag berätta att för två veckor sedan var det någon som bröt sig in i förådet som ligger i garaget på hotellet, med övervakniongskameror och stal en del av de flaskor vi hade där.
Så idag tänkte jag bara slänga upp lite blandade bilder som ni får hålla tillgodo med tills jag fångar några bättre. 


Okej kanske inte så rolig bild men jag undrade vad de skulle göra. en husbil och ett hästsläp det är väll okej om man skall på tävling, då var det inte så konstigt, men de har en båt på taket av hästsläpet!!! eller ???

 
Och denna bild då, jag hoppas ni ser vad jag syftar på, och om inte skall jag ge er en led tråg, mitten av bilden.
Jag hoppas hysterin är över nu, själv fick jag ju inte uppleva så mycket av det och lika glad är jag för det, men folk sa att jag borde titta på svt och se sammandraget, men då kan jag tala om för er att svt kan slänga sig i väggen. Jag öppnade svt play klickade på ett klipp och det jag fick till svar var "vi kan tyvärr inte visa detta klipp på grund av upphovsrättliga själ då anslutningen tillhör att annat land". Och det är inte bara tidningen på bilden jag har även hört om det på Canadensiska radion som lyssnar på varje dag. För all del det här med radio är det samma som hemma, samma låtar, tre gånger om dagen, skillnade är att nyhetrna och vädret är på engelsak (tur är väll det och inte på franska), och kanalen heter inte Rix FM utan Mountain FM. Ha det blev mycket bild text.


Bild från Sulphur Mountain, då vi gjorde våran night hike. (bild från Mika)

Så allt för idag, nu skall jag ta kameran över axeln och gå på en kort promenad.

//Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback