Johnston Canyon

2010-07-19 @ 06:50:22
Hej på er!
Här kommer äventyret från torsdagens staff event. Och en massa bilder. Så efter jobbet åkte nästan alla anstälda på aspern loge till Johnston Canyon för en kortare hike med glass efteråt. Det blev en händelserik eftermiddag. Och jag tror att den förklarar sig bässt i bilder.  
Och en överaskning i slutet av inlägget. Kanske inte så stor i bild men en enorm upplevelse.


Mer Chipmunk


Denna var riktigt nyfiken, och var ända fram till min hand och nosade, men inte min hand på bilden.














Jair and Mika




Så en sak som jag tänkte på är att detta upplever man offtast på en semmester, men jag bor i det och kan njuta av det varje dag.


Och här är min livs upplevelse. Satt i bilen och plåtade detta, men så himmla nära. Så detta är en Black Bear och sedan har vi Grizzly också men den kanske jag får se en annan gång, skillnaden är att Grizzly är större och de är bruna.


Och efter tio minuter fick vi syn på denna söta, men inte så snäll som man kan tro.


Har nu fått veta att detta är en kronhjort, men här kallar vi dem elk.

Efter denna händelserika eftermiddag sprang vi till Banff Best som är en föreläsning om Banff. Mycket intressant och jag lärde mig massor. Te x att ha stor respekt för dessa djur som vi delar våran stad och våra stigar med. De är inte att leka med då vi inte bor på ett zoo med tama djur i bur. Lite historia också, och islutet får man ett kort med massa gratis saker man kan göra. Kommer förmodligen gå igen då jag missade början.

Men hoppas ni tycker om bilderna så hörs vi enn annan dag.

//Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback