Canadian day

2010-07-05 @ 05:46:56
Ja nu har jag firat Canadian day. 1 Juli är Canadas national dag, måste säga att det är något stort här. Man har firat det sedan torsdag till i dag, söndag. Och för all del är det USA:s nationaldag i dag så det finns fortfarande folk som firar här. Men Canadas nationaldag firar man som Canadas födelsedag, 143 år. Det var alltså 143 år sedan Canada blev ett eget land, från att ha varit colonier till Frankrike och Storbritanien. Så där, nu fick ni lite histori också, skall jag vara ärlig vet jag inte ens varför vi firar den Svenska nationaldagen.
Men det var parad kl 5, längs Banff avenue, med massa olika inslag, ni skall få se några av dem. Sedan hade vi grillparty här hemma med en massa folk. Kl 11 var det fyverkerier, massor av dem, så vi gick ner till parken för att titta, och sedan var det party på någon bar.


Cnada munk, hoppas ni ser att det är lönlöv.


Paraden


för all del har ni mitt jobb i bakrunden








Våran enormt stora grill

MVH Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback