Calgary Stampede

2010-07-18 @ 04:45:09
Hej på er!
Har många rubriker på gång då jag inte har skrivit på ett tag, men det händer mycket på kvällarna här så har inte tid att skriva. Men idag skall ni få många rubriker i ett inlägg, men huvud rubriken får ändå vara Stampede då det var höjdpunkten.

Planen:
okej så planen var att åka till Calgary Stampede under onsdag eftermiddagen efter jobbet då vi inte kan få en dag ledigt tillsammans. Men vi viste inte riktigt hur vi skulle göra då man måste vara 21 för att få hyra en bil här i Canada, Jess är 20 nästan 21 men har inte ett fulständigt körkort, det är typ som våran övningskörning, Lisa är 19 snart, har haft körkort i tre år, och jag som får köra här men samma som Lisa, får inte köra hyrbil. Så då har vi Mika kvar som är 26 och kan hyra men vill inte köra på grund av en olycka från tidigare här i Canada, då de har vänster trafik i Japan. Men på tisdagen skulle Mika och Jess göra en hike till toppen av Rundel, men pågrund av det dåliga vädret som bjöds på denna dag kunde de inte slutföra detta uppdrag då de försökt nå toppen tidigare. Så de var ganska deppade för det och Mika yrde en bil.

Snöfall i Juli:
Så det dåliga vädret jag pratade om var regn här nere i Banff, men på topparna av bergen och en bra bit ner har det snöat så bergen nu mera är snötäckta igen. Och vi är i mitten av Juli, hur coolt som helst. Det smälter fort men ändå. Och när vi gick till jobbet på morgonen kunde vi inte ens se bergen som ligger bakom, jag kände knapt igen gatan på grund av det. Och sedan hade vi molnen på våran nivå.



Köra i Canada:
Så tillbaka till bilproblemet, vi fixade en bil. Trots att jag inte riktig ville att Jess skulle köra som inte har ett fulständigt körkort sa jag inget utan liter på henne då hon har kört bi i fem år. Så hon körde motorvägen till Calgary, Lisa togöver och körde stads delen, och jag måste säga att jag är grymt impad av det, hon skrev en liten lapp ian vi åkte med vägbeskrivningen och vi körde bara fel en gång men hon upptäkte det fort.
Sedan körde Lisa ut ur Calgary och jag tog motorvägen hem. Så nu har jag kört bil i Canada. Ett stopp på Tim Horton för lite frukost och sedan hemma igen kl 2. Och jobbet dagen efter.


Detta är Calgary, och som ni ser är det inga berg runt om, första gången på en månad jag lämnar Banff och alla bergen.


Och sedan ganska líkt Vancouver, detta är Calgary downtown

OS 1988 Calgary:
Så fick även veta på vägen in till Calgary att de hade vinter OS 1988 här. Vi passerade olympia parken där alla delmoment höll till, men utförsåkningen var i Lake Louise, och längdskidorna var i Canmore.


Så detta är OS anläggningen



Calgary Stampede var måle:
Så vad är då detta. Jag kan ju börja med att säga, jag missade hamnfestivalen. Men detta är 10Xhamnfestivalen. För all del hur var den?(lägg en komentar eller skriv mej ett mejl).
Det pågår två veckor, och det är tivoli, mat, uppträdande och försäljare i massor. Men huvudsaken är rodeo, visåg ingen efter som vi var sena men det är själva grejen. Vi åkte dit för tivolit som var STORT och uppträdande på lilla senen,då det var gratis men ändå bra band. Kan tillägga att under onsdagen (inte gratis) så spelade Bon Jovi. Men detta är ett ställe man skall spendera pengar på för allt kostar och allt är dyrt. Men jag hade grymt roligt.




Munkar på löpande band :D


Tokiga perssoner, då vi kröp in, tror inte riktigt att de var tänkt för oss, kanske lite mindre personer.


Det skall tilläggas att det regnade nästan hela kvällen.

Håll koll på detta inlägg då jag e.v kan ladda upp fler bilder då jag lånar de andras kameror, detta är bilder jag har agit men jag har lånat Mikas kamera då jag inte ville släpa min.

Och till sist då kan jag berätta att jobbet dagen efter gick bra, var inte alls så trött som jag trode att jag skulle vara och dessutom hade jag en bra hjälpare iform av andra chefen och hon jobbar tusen gånger så fort som jag så bara att hänga på i det tempot. Och efter jobbet gick jag till gymet.

Så nu fick ni en massa information om vad som hänt här, men det ha hänt mer, men det sparar jag till en annan dag.
God Natt på er så kanske vi ses i morgon igen //Molly

Kommentarer
Postat av: Linnéa T

Hej Molly :)

Hamnfestivalen var inte så bra iår... enligt mig!

PLAY kom och sjöng, dom var 50 minuter försenade och dom var bara 2/3 och så sjöng dom tre låtar och det var typ 15 personer som kollade på dom.

Det var typ inga bra artister med efter PLAY.

Dom hade ju konkurens också, gatufestivalen var ju vid Joar Blå / stora bibblan.

Hos dom spelade ju Tre bra artister Eric Saade, Anna Bergendahl och Salem al Fakir.

Hehe och Hamnfestivalen hade inte så bra artister!

Hoppas att du har det bra :)

MVH Linnéa

2010-07-28 @ 20:44:17
URL: http://www.LiFiCh.blogglatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback