Bresse vs Bow Riwer

2010-07-11 @ 04:48:45
Så nu skall ni få det andra inläggt.
Effter som jag inte har bloggat på ett tag innebär det att jag har gjort massa saker.
Så i fredags padlade jag kanot tillsammans med Jess. Lika underbart och avkoplande som sist. Sedan kom Erica och hälsade på, även fast det inte var så länge sedan vi träffade henne som ni kan läsa om i tidigar inlägg. Efter kanotturen gick vi ner till floden och jag tog mig ett snabbt dopp, ni kommer förstå varför om ni fortsätter läsa, och så även rubriken.
Vad jag har förstått så är det ordentligt med sommar i Sverige just nu. Och så även här, tillslut har solen lyckat tagit sig fram genom alla moln. Och jag kan säga att det känns. Även om det är snö kvar på topparna så bor jag nu mera på samma breddgrad som Spanien, tro det eller ej. Så värrmen är den samma om i Spanien och en sak till, vi bor på 1600m höjd till skillnad från Enköpings som högst 10m. Så om man ligger på gräsmattan för länge under våran 30 min långa lunch är man stekt. En sak till med att leva på denna höga höjd är att det är välldigt torr luft, jag tror varenda finger har en självspricka. Det var även därför jag var lite sjuk de första dagarna, dt har jag förstått nu då de talat om för mig att alla blir sjuka när man kommer till Banff.
Så till rubriken, kan förstå att det är mycket folk som åker till bresse under denna värme, inget fel med det om man tycker om att träffa folk och bada i skitigt vatten, jag skall inte klanka ner på bresse, jag har själv badat där och i mälaren en hel del. Men nu vet jag vad jag har missat. Okej, vi har varit i Egypten, Kroatien, Thailand, mm det är ju inte helt fel men det här är bättre. I går gick vi till Bow riwer för att bada, en liten form av strand, välldigt liten, helt för oss själva. För så långt hittar inte turistena, de hittar knappt från Banff avenue, tur för oss då vi får se det vakra i Banff. Men ialla fall, vattnet är kristallklart och omgivningen helt underbar med bergen runt om. Dock är det inte varmare än 10 grader som max då det är glaciervatten. Men vad gör det när man är svettig och äklig efter en dag på jobbet. Och här kommer skillnaden från Thailand och Kroatien, det är inte salltvatten. Man känner sig så ren efter att ha badat här, man behöver inte gå hem och dusha mer.






Så nu skall jag gå och förbereda för frukosten i morgon, som jag berättat tidigar har vi frukost på jobbet på söndagar och i morgon har turen kommit till mig.

God Natt // Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback