Undervatten

2009-03-18 @ 16:13:55

Hej hopp!
Jag har tittat på digitala kompaktkameror som tål att ta undervattensbilder. Än så länge har jag bara hittat Pentax och Olympus kameror som klarar det. Anledningen att jag har börjat leta är för att det är så coolt under vattnet när man åker utomlands. Alla färgglada fiskar och fina koraller. Därför skulle det vara så kul att ha en kamera som kan fota det. Så igår när jag var in på Canons hemsida hittade jag en alldeles ny kamera. Canon har nämligen kommit med en undervattenskamera. Dels så tycker jag om Canon kamerorna och sedan var den här lit ful söt om något nu kan vara det. Inte nog med det den har 12,1 megapixel, vad man nu ska med det till i en kompaktkamera vet jag inte men det var lite coolt i alla fall, och sedan är den stöt tålig.  Så för er som undrar vad den heter: Canon PowerShot D10. Läs mer om den på Canons (länkad) hemsida. Och för fler bilder gå in på dustinhome.se (länkad).

Så vad kostar då den här lilla kameran?
Jo ca 3 900kr nästan 4000kr, lite dyrt kanske för en kompaktkamera eller vad tycker ni? kommentera
(Bild lånad från Canons hemsida.)
 

På åter seende // Molly


Kommentarer
Postat av: gunilla

dyrt som sagt, men häftigt!

2009-03-18 @ 17:27:08
URL: http://askalaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback